子どもチャレンジクラブ

3月29日

今日はチャレンジクラブが行われました。(^^)
Today we had challenge club.
fruit 1.jpeg
まず、英語の時間でフルーツに関する本の読み聞かせのあと、アメリカンスタイルのフルーツサラダがを作ってみました。(^^)・色んなフルーツを切って、一人一人のフルーツサラダを食べました。
フルーツの種類はメロン、ブラックベリー、ブルーベリー、いちご、などなど。。。

First, we had an English time. After reading a book about fruits, we made an American style fruit salad. The children made each of their own small fruit salads and ate them. There was a melon, some blackberries, blueberries, strawberries, and more.
fruit 2.JPG
楽しいゲームをしたあと、聖書の話を聞きました。
聖書の話では、この世界が計画を持って造られた方がいると言うことを学びました。
動物や植物が生きるにあたって必要なものがどれほど細かく計画されているのかを学びました。
デザインにはデザイナーがいる。
聖書によると、この世界は神様によって、とっても良く造られました。
創造主よりも、造られた人間である私達が神様の言うことより自分の思うことを上にした結果、罪がこの世界に入って、神様からの関係が切り離されました。

After some fun games, we had a short Bible time.
The Bible time focused on the fact that animals and plants are created with such an intelligent design. A design needs a Designer. The Bible says that God made the world good. But sin came when we, humans created in the image of God, put what we say over what God says.
By this way, we have been separated from a holy, righteous God.

でも、神様はイエス様をこの世界に送ってくださいました。
イエス様は罪を犯さず、私達罪のある人間の変わりに十字架にかかって死んでくださいました。
聖書によると、三日目によみがえりました。

イエス様を信じてみませんか?

But God sent Jesus into the world.
Jesus never sinned. He took all our sins on Himself and died on the cross, rising again(as the Bible says) the third day. Won't you believe in Jesus?
photo 2.JPG
聖書の時間のあと、巨大シャボン玉を作りました。
とっても大きいシャボン玉にびっくりしました!!! (^^)・
みんなまたおいでね~
photo 1.JPG
After the Bible time, we made huge bubbles.
How fun!! (^^)/ I was surprised at how big they were.

Please come again.





トラックバック(0) 

トラックバック 0

壮行会イースターエッグ ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。