またバプテスマ式! 感謝 Another Baptism(or Two)

1月27日

今日は二人がバプテスマを受けました。(^^)
本当におめでとうございます。
Two were baptized today. Congratulations!
Praise the Lord.[ぴかぴか(新しい)]

「せんれい」とか「バプテスマ」とかいいますけど、「それは何?」と思う人がいっぱいいると思います。
これによって人は救われたり、天国いけたり、神様の子どもにはなりません。 イエス様が自分の罪の代わりに死んで、よみがえった事を信じることによって清い、生きてる神との関係が始まります。「バプテスマ」と言うのは「イエス様を信じました!」と公に人前で宣言することです。

Now, there are many who might be wondering, "What's baptism?" First off, people are not saved through baptism. Neither do they go to heaven because of it, or become God's child. One starts a relationship with a living, righteous God by believing that Jesus the Christ died for the penalty of his/her sins and rose again. "Baptism" refers to a public act that tells everyone "I believed in Jesus!"
Sara Higashisan Baptism 2013 062 (454x640).jpgSara Higashisan Baptism 2013 073 (551x640).jpg
二人とも、自分がどうやってイエス様を信じるようになったのかを話してくれました。
今日は、特別賛美が二つもありました。
ありがとうございました。
優心君がインフルエンザだったので、隣のベランダからバプテスマ式を眺めていました。
Both spoke of how they came to believe in Jesus Christ as their Savior from sin.
Thank you for the special music, as well.
Yuushin had the flu, so he watched the baptism from the veranda next to the church.
Sara Higashisan Baptism 2013 061 (640x464).jpg

バプテスマ式が終わってから、レディース会の証会がありました。
去年の一年間に、神様がしてくださったことや、どのように神様が自分の心の中に働きかけたことや、神様が示してくださった罪、聖書の言葉も話しました。
皆さん、これからも神様を仰ぎ、ついて行きましょう。
Sara Higashisan Baptism 2013 091 (640x340).jpg
After the baptism, ladies gathered for a testimony time.
We shared God's goodness over the past year, how He revealed our sin to us, how He worked in our hearts, how He gave us specific verses from His Word at the right time.
Ladies, let's continue to turn our hearts toward Him and follow Him. (^_^)/
トラックバック(0) 

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。