神様をもっと知りたい!

9月14日ー16日

日本聖書学院の二回目のクラスが開かれました。
今回は、もっと神様のことを学べました。
The second class from Japan Bible Academy was held at Living Hope Baptist Church.
This time, we got to learn more about Who God is.
神学4.JPG
神様は完全に聖く、無限な方です。永遠だし、神様がいないという場所はないし、すべてを知っておられるし、なんでもできるし、永遠に変わらない方です。私たち造られた人間は神様を完全に理解できません。さらに、神様は義、正義、真実、愛、恵み、あわれみに富んでいます。
God is completely and infinitely holy. He is the eternal God. There is nowhere where He is not present. He knows everything, can do anything, and is eternally unchanging. We, created human beings, cannot fully and completely know God. In addition to this truth, God is also righteous, just, true, loving, gracious, and filled with mercy.

こんなにすごい方が、私たち人間に目を向けてくださるのです。
How could it be that God should look on us human beings?

こんな神様をもっと知ることが出来るのは、ただイエス様のおかげです。
It is only because of Jesus that we are able to know more about God.
イエス様が私たちの罪の代わりに死んでくださったことによって、私たちが神様に近つけるようにしてくださいました。Because Jesus died in the place of our sins, we are able to draw near to God.

Praise the Lord.

神学3.JPG神学2.JPG神学1.JPG
トラックバック(0) 

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。